24 Şubat 2017 Cuma

Haftalık Aktivite Kutuları


Merhabalar, sizlere daha önce neden akıl etmediğime hayıflandığım bir düzenleme fikrinden bahsetmek istiyorum. Ben çalışan bir anneyim ve kızım İnci'ye annem bakıyor. Bir bebekle vakit geçirmek zor :) Üstelik artık çocuklarımız özgürce sokaklara çıkıp koşturamıyor, komşunun çocuklarıyla oynayamıyorken. Bende hem anneme kolaylık sağlamak için hem de İnci'nin gelişimine katkıda bulunmaz için bir gece önceden birkaç aktivite hazırlayıp bırakırdım. Bir düzen olmadığı için, bazen İnci bu malzemeleri dağıtır, bazı parçaları kaybolurdu. Bende böyle bir çözüm buldum. Ben hafta sonu evde olduğum için sadece 5 tane kutu hazırladım. Üzerlerine haftanın günlerini sticker'a bastırıp yapıştırdım. Veee hazır :) Asıl mesele içleri tabi. Ben bu konunun uzmanı değilim, sadece anneyim :) Araştırıp bulduğum aktiviteler ile hazırlıyorum her hafta kutularımızı. Sadece dikkat ettiğim nokta; 1 adet ince motor aktivitesi, 1 adet duyusal aktivite, 1 adet kitap içermesi. Zaten yetiyor da artıyor bile. Tüm gün aktivite yapmasını beklemiyoruz sonuçta. Bence gerek de yok. Bağımsız oyun kurmayı ve kendi kendine de oynamayı öğrenmeli diye düşünüyorum. Ama şunu da söylemeliyim ki kutuyu açtığında rengarenk parçaları gördüğündeki heyecanı hiç bir şeye değişilmez :)
 Evet hazırlamak vakit alıyor ama  bir süre sonra elinizde hazır bir sürü aktivite oluyor ve kendiniz de aktivite üretebiliyor hale geliyorsunuz. Daha da iyisi çocuğunuz bile aktivitesini kendisi oluşturabilir hale geliyor. Komik bir anımızı anlatayım; bir pazar günü ben, eşim, kızımın amcası ve Münü'sü ile birlikte bir kutu oyunu oynuyorduk. İnci'de etrafımızda geziniyor, kendi kendine oynuyordu. Oyun kartonunun köşelerinde renkler ve masada ona uygun renklerde piyonlar vardı. İnci masaya yaklaştı ve her bir piyonu doğru renkteki köşeye yerleştirdi :) O an hepimiz koptuk tabi ki :) Bu iş bir süre sonra oyun oynamamıza engel olsa da, yaptığım şeylerin meyvesini topluyor olmak harika bir duygu :)

Uzun lafın kısası önceden planlamak işinizi kolaylaştırıyor anneler. Oyun ve aktivite fikirleri için önceki yazılarımdan yararlanabilirsiniz. Ayrıca ücretsiz indirip, çıktı alabileceğiniz aktiviteler ve boyama sayfalarının linklerini aşağıda paylaşıyor olacağım. Siz de aktivite kutularından hazırlayıp, Instagramda paylaşırken beni taglerseniz çoook mutlu olurum.
Sevgiler,

Öykü


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder