15 Ağustos 2016 Pazartesi


Yenidoğan ve Anne İhtiyaç Listesi



Madem anne-bebek blogu tutuyorum o zaman en kült konulardan biri olan yenidoğan ve anne ihtiyaç listesi hakkında da yazmalıyım dedim.

Bu yazıda bir anne gözünden kendi tecrübelerimi ve tavsiyelerimi yazacağım.Uzun bir yazı olacak. İyi okumalar.

Bende araştırıp, okuyup alışverişimi öyle yapmıştım ama bir sürü gereksiz şeyi de satın almıştım. Kimisini farkında olarak, kimisini fark etmeden. Duygusal bir alışveriş bu,pazar çok büyük ve maalesef tüketime yönelik. Demem o ki ben ettim siz etmeyin :)

Öncelikle olmazsa olmaz, çok memnun kaldığım ürünlerle başlamak istiyorum.

  • Kendinden eldivenli tulum; Malum tırnak dokusu sertleşip, kan pıhtılaşması normalleşene kadar tırnak kesilmesini tavsiye etmiyor doktorlar. Bu süreçte istemeden de olsa zaman zaman eldiven kullanmak zorunda kalıyoruz. Bizimki Chicco marka 4 parça hastane çıkışıydı. Çıtçıtsız. Üst üste gelip yandan bağlanıyordu. Giydirmesi de çok kolay oluyor. Tulumdan ayrı eldiven de kullandım ancak bu kadar kullanışlı asla olmuyor. Sürekli çıkıp duruyor minik ellerden.
  • Müslin Bez; Yeni adıyla müslin, aslında annelerimizin anneannelerimizin mermerşahi dedikleri ince tülbent bezinden örtüler. Aklınıza gelebilecek her şeye kullanıyorsunuz. Ağzını silmeye, terini silmeye, banyodan sonra havlusunun içine yerleştirmeye, üzerini örtmeye, kundak yapmaya. Ben e-bebek indiriminden Momeasy markanın büyük ve küçük boylarını almıştım. Hala severek kullanıyoruz.
  • Küvet ve Küvet ayağı; Eğer banyonuzda küveti yerleştirebileceğiniz bir tezgahınız varsa bu sizin için çok da gerekli değil aslında. Ancak eğer benim gibi sezeryanla doğum yaptıysanız gerçekten büyük rahatlık oluyor. Ben Aqua Scale marka tahliye hortumu olan bir küvet tercih etmiştim. Tahliye hortumu da kesinlikle çok kullanışlı. Su dolu kocaman küveti kaldırıp dökmek yerine sadece gideri açıyorsunuz o kadar. Ben İnciyi yıkarken file kullanmadım. Suyun içinde yıkanmasına özen gösterdim. Yaz bebeği olduğu için de her gün banyo yaptı. Eğer siz de bebeğinizi yalnız yıkayacaksanız küvetin içine yerleştirilen ya da küvette kendinden var olan, bebeği içine yatırdığınız aparattan da edinmenizi tavsiye ederim. Benim kullandığım küvette bu aparat mevcuttu. Hatta takıp çıkartmanıza imkan veriyordu. Böylece ilk günlerde kullanmayıp, ilerleyen aylarda taktım. Bu aparat sayesinde lavaboda yada kendi küvetinizde bile bebeğinizi yıkayabilirsiniz.
  • Wrap Sling; En en en en olmazsa olmazlarımdan biri benim için. Biz Neko marka kullandık. İnci 20 günlüktü kullanmaya başladığımda. Akşam saatlerinde sebepsiz yere durmadan ağlıyordu. Sling 'le bağlayınca mucizevi bir şekilde susuyor ve uykuya dalıyordu. Ben de ellerim serbest, kuzucuğum koynumda ne istersem onu yapıyordum. Tutumluanne.com web sitesinden sipariş verdim ve kullanmaya başladım. Ergonomik kanguruya geçtiğimiz zaman da yine tutumluanne.com'dan sattım. Zaten 2. eli de çok popüler alıp kullanmasanız bile en fazla 3 gün içinde satarsınız. Ama bu zevkten kendinizi mahrum etmeyin derim. Her anne bebeğini giymeli. Ayrıca kanguru da sling gibi olmuyor. Sling'in tadı bir başka :)
  • Sepet Beşik; Ben Mothercare markanın sepet beşiğini kullandım.Yaklaşık ilk 3 ay İnci bizim odamızda uyudu. O zaman zarfında kullandım. Alçak oluşu geceleri bebeğimi kalkmadan kontrol edebilmemi sağladı. İçinin darlığı da ona ilk günlerde ihtiyaç duyduğu anne karnı hissiyatını yarattı. Üstelik çok kokoş ve şirin :) Yatak yanına takılan beşiklerde çok kullanışlı görünüyor. Söylemeden geçemeyeceğim. Kullanan ve memnun kalan varsa yorum bırakırlarsa sevinirim.
  • Göğüs Kalkanı; Ben Avent'in kalkanını kullandım. Göğüs uçlarınız çok hassas oluyor. Bu kalkan hiç bir yere değmemesini sağlıyor. Göğüslerim hiç yara olmadan o dönemi atlattım. 2 farklı kapağı var. Gündüz hava alabilen gece de tamamen kapalı olanı kullandım.


 Gelelim klasik alışveriş listesine. Aşağıda madde madde listeliyorum,Bu keyifli dönemin tadını çıkarın, her andan zevk almaya çalışın. Türlü hayaller kurup aldığınız her parçayı İnşallah mutlu günlerde kullanırsınız. 

Sevgiyle Kalın,

Öykü

Tekstil:
  • Tek parça tulumlar yada hastane çıkışı
  • Tek alt 
  • Alt üst takım(bence yenidoğan için tek parça daha kullanışlı.2 parça takımların üst kısmı toplanıyor.)
  • Çıtçıtlı body (mevsime göre askılı ya da kısa kollu tercih edebilirsiniz.)
  • Eldiven (2 tane yeterli oluyor)
  • Çorap (ben çılgınca çorap almıştım. çok minik çok tatlılara ama yapmayın etmeyin!)
  • Önlük(İnci 6 aylık olana dek çok kustu sizde de yenidoğan reflüsü olursa eliniz ayağınız olacaktır.)
  • Ağız mendili (10 tane falan yeterli oluyor. Ben hiç ağzını silmek için kullanmadım. Hep başka maksatlarla işime yaradı.)
  • Penye bere(bebekler ilk önce kafalarından ısı kaybediyor.Yaz bile olsa banyodan sonra kullanmak gerekiyor.)
  • Banyo havlusu(bornozlar çok şirin ancak yenidoğanda hiç kullanışlı olmuyor.Başlıklı bir havlu işinizi görecektir.
  • Yelek (ben anneme ve kayınvalideme bol bol ördürdüm.Çok şükür alerjik bir durum da oluşmadı yumuşak yumuşak giydi.)
  • Penye yelek ( yaz aylarında uyanınca iyi oluyor.Ne de olsa Türk Anasıyız biz :) )
  • Kozmonot tulum(kış bebeği ise almanızı öneririm)
  • Müslin bezler
  • Penye battaniye
  • Örgü yada yünlü battaniye 
  • Kundak ( ben İnci'yi yaklaşık 4,5 ay kundak yaptım. Tabi kalça problemi yaşamamak için bu işin bir yöntemi var. Bebekler ilk aylarda el ayaklarının kendilerine ait olduğunun farkında değiller. El ve ayaklar istemsiz kıpırdadığına miniklerimiz uyanıyorlar. Ayrıca kundak anne karnı hissiyatını devam ettiriyor. İlk aylarda müslin bezden yararlandık ama sonrasında Summer Infant Swaddle Me hazır kundağa geçtik.  Yurt dışına çıkan bir yakınınızdan isteyebilirsiniz. Biz öyle yaptık. Ya da Mycey'in benzer bir ürünü mevcut.)
  • Alt değiştirme örtüsü (tek kullanımlıkları da kullanabilirsiniz ya da  bir alt değiştirme üniteniz var ise -ki bence çok gerekli birşeymiş- temizliği kolay kumaş bir ürün tercih edebilirsiniz.)
  • Çarşaf (bebekler uzun bir süre yastıksız ve yorgansız yattığı için bence o gereksiz pahalı uyku setlerini almanıza lüzum yok. En azından nevresim takımı alsanız yeter. Ben English Home'dan lastikli çarşaf almıştım. Üzerini örtmek için de bazen penye battaniyesi bazen müslin bezini kullanmıştım.
  • Alez ( Mutlaka almalısınız. İnci çok kustuğu için ben faydasını gördüm.)
  • Yatak yan koruma (ben dönmeye başladıktan sonra kullandım. Doktorum boğulma riskine karşılık önermedi. Ya da Mycey'in şöyle bir ürünü var.)
  • Yan yatırma yastığı
Not: Çok fazla giyim alışverişi yapmamanızı öneririm. Hem hediye geliyor hem de ilk aylarda çok çabuk büyüyorlar hiç giydirmeden bile kaldırıyorsunuz. Baktınız fazlaca hediye geldi ileriki aylarda giyeceği bir şeylerle değiştirmenizi öneririm. Bir de 0-3 ay hatta 3-6 ay çocuk kot pantolon, elbise vb. giyemiyor. Giyse  de hiç rahat etmiyor. Bence şirinliğine aldanıp boş yere masrafa girmeyin. Ayakkabı da almanızı önermiyorum. Sonuçta yürüyemeyen bir bebeğe ayakkabı giydirmeye gerek var mı? Ayrıca dar çorap bile önerilmiyor iken yanlış ayakkabı seçimi yapıp miniklerin ayak sağlığını bozmak istemeyiz.

Bakım Ürünleri:
  • Bebek bezi
  • Yenidoğan için ıslak pamuk mendil
  • Bebek temizleme pamuğu ( Ben İnci 6 aylık olana dek alt bakımını pamuk ve kaynatılmış soğutulmuş su ile yaptım. İpek marka 30'lu paket aldım. Çoook uzun süre idare ediyor.)
  • Bebek Küveti
  • Kova ve maşrapa ( sabit sıcaklıkta suyu burada hazırlarsanız yıkamak daha kolay oluyor.)
  • Yıkama süngeri ( İlk aylarda farklı dokular bebeklerin beyin gelişimi için çok faydalı.Ben İnci'yi yıkarken birden fazla farklı dokuda sünger ve bez kullanıyordum.)
  • Şampuan (Mustela'nın yenidoğan konak önleyici köpük şampuanı tercih ettim. Hala Mustela'nın hem vücut hem saç için olanlarını kullanıyorum.)
  • Vücut nemlendirici 
  • Yüz kremi (Mustela'nın yüz kremini şiddetle öneririm. Her türlü hassasiyeti 5 dk. içinde geçiriyor.)
  • Tarak
  • Tırnak Makası-Kağıt Törpü (törpü mü? demeyin kestikten sonra takılmasın diye lazım oluyor.)
  • Pişik önleyici krem
  • Pişik giderici kremi
  • Ateş Ölçer ( Ben Arzum Bebbe'nin temassız ateş ölçerini kullanıyorum. Ayrıca banyoda suyun sıcaklığını falanda ölçüyorum :) )
  • Burun aspiratörü ( birkaç model denemiş biri olarak Otri bebe'den şaşmayın derim)
  • Emzik (eğer verecekseniz bir kaç model almanızı öneririm hepsini sevmeyebiliyorlar.)
  • Emzik kutusu ( Avent'in modellerinin kapağı var ama farklı bir marka ise gerekecektir.)
  • Emzik zinciri (ben çok kullandım ilk zamanlar yere düşen bir emziği steril etmeden veremiyorsunuz.)
  • Biberon ( Ben Avent yenidoğan başlangıç setini satın almıştım. İçinden 1 adet biberon fırçası,1 adet de emzik çıktı. Anti-kolik olması ve BPA içermemesi önemli. Cam biberon da tercih edebilirsiniz. Ayrıca Dr. Brown'un biberonlarını kullanıp çok memnun kalanlar da var.)
Alet-Edevat:
  • Bebek arabası (Aile bütçesini sarsan, üzerine tez yazılası yegane ihtiyaç :) )
  • Oto koltuğu (puset)
  • Sterilizatör ( eğer emzik verecek ve süt sağacaksanız işinizi kolaylaştıracaktır. Ben Arzum Bebbe'nin şu modelini kullanıyorum ancak. Birçoğunda olduğu gibi ıslak çıkartıyor. Wewell'in şu modeli kurutmalıymış.
  • Bebek Telsizi (kullanır mıyım bilmiyorum diye almıştım. En çok kullandığım ürün oldu. Benim ki kamerasız bir model ama kullananlar kameralıyı tavsiye ediyor. Bütçeniz var ise kameralı alın derim.)
  • Oda termometresi
  • Oda nemlendirici (Hamileyken kullanmaya başladım. Sabahları burun kanamalarım oluyordu. Faydasını gördüm. İnci içinde doktorun tavsiyesiyle 4 saat açıp 4 saat kapatarak kullandım.)
  • Sling
  • Bebek yatağı
  • Bebek bakım çantası (Ben Lassig marka kullanıyorum. Bir sürü gözü, ıslak bölmesi, bebek arabasına bağlanma aparatları var.) 
  • Bebek giysileri için uygun deterjan
  • Bebek giysileri için uygun leke çıkartıcı
Annenin İhtiyaçları:
  • Hijyenik kadın pedi (Bence doğumdan sonraki ilk günler için eczanelerde satılan hasta bezlerinden alabilirsiniz.)
  • Göğüs pedi (Neredeyse her markayı denedim.Hiçbiri Lansinoh gibi değil.)
  • Emzirme sütyeni/atleti (Ben atletleri daha çok sevdim.Emzirmek için t-shirtümü kaldırdığımda göbeğimi topluyordur.)
  • Göğüs ucu kremi (Ben Lansinoh lanolin kullandım.Yıkamaya gerek kalmadan emzirme olanağı sağlıyor ve gerçekten rahatlatıyor.)
  • Göğüs pompası (İşe döneceğim için ilk satın aldığım şeylerden biri idi. Ben Avent kullandım ama medela'nın çok methini duydum.)
  • Süt saklama kabı/poşeti (Ben yine Avent'in via kaplarını kullanıyorum. Direk kaba bir aparat takıp biberona çevirebiliyorsunuz.Böylece kaptan kaba aktarmamış oluyorsunuz. Süt saklama poşeti olarak da en iyisi bence Lansinoh. Fiyatı diğerlerine göre daha yüksek. Bir çok marka denedim en yakın kalitede bence daha uygun fiyatlı olarak Milkway marka saklama poşetleri var. Çift kilitli tercih etmenizi öneririm.)
  • Emzirme yastığı (Bence olmazsa olmaz bir parça değil ama ben kullandım. Faydasını da gördüm. Acemi zamanlarımda yastıktan destek aldım.Ayrıca ilk aylarda uzun dakikalar emzirdiğiniz için ekstra bir konfor sağlıyor. Benimkini annem dikti. Siz de internetten kalıbını bulup yetenekli bir yakınınızdan rica edebilirsiniz)
  • Emzirme Önlüğü (Yine annem dikti sağ olsun. İlk aylarda kullandım ama büyüdükçe açmaya başladı zaten bende artık her yerde nasıl emzirilir öğrenmiştim. E tabi o ilk utangaçlığı da atıveriyorsunuz üzerinizden, örtüye mörtüye gerek kalmıyor :) )
  • Emzirmeye elverişli rahat giysiler.

Not: Ben doğum sonrası ne giyeceğimi hiç düşünmemiştim. Sanki eski kıyafetlerim bana olacakmış gibi :) Naçizane tavsiyem önden düğmeli yada fermuarlı pamuklu rahat giysiler edinebilirsiniz. Ben sürekli paspal ve anne topuzuyla oturmaktan çok sıkıldığımı hatırlıyorum. Kendimi online alışverişe vermiştim :) Maalesef vücudunuzu hiç tanıyamadığınız bir dönem olduğu için çok başarılı olmuyor :) Bir de iç çamaşırı konusu var ki çok önemli. Komple göbeği kapatan o çamaşırları hiç sevmediğim için külot bulmakta zorlanmıştım. En sonunda LCW'de dikişsiz pamuklu bulup, 10 tane aldığımı hatırlıyorum en XL'ından :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder