21 Haziran 2018 Perşembe

İlk 3 ay


2. hamileliğim, maalesef biraz zor ve ilk hamileliğimde oldukça farklı başladı. Öyle de gidiyor. Biraz riskli birkaç hafta geçirdim ama çok şükür atlattık. İnci'de bir gün bile bulanmayan midem, şimdi ağzımda. İlginç bir şekilde güzel kokan her şeyden tiksiniyorum :) Yıkamış çamaşırlar, parfüm gibi...
Halsizlik zaten malumunuz ilk üç ayın en önemli yan etkisi. Evde bir çocuk daha olunca öyle battaniye altı keyif yapamıyorsunuz maalesef. Hiç bir şey yapmadan öylece kalmak istiyorum bazen ama İncitoş evdeyse neredeyse imkansız :) Mevcut bazı riskler sebebiyle doktorum İnci'yi kaldırmamı söylemişti ama... Olmadı tabiki. Çok şükür ki bu durum bizi olumsuz etkilemedi.

Çok şükür bebeğimizin gelişimi iyi gidiyor. Keseydi, kalp atışıydı derken 2'li testimizde güzel çıkınca rahatladık. Maalesef plesantanın biraz aşağıda oluşu sebebiyle 20. haftama kadar seyahat yok. Bence bebişlerin anne karnında en güzel göründüğü zaman 12. hafta ve 16. hafta kontrolleri :) 2'li test için gittiğimde minik kuşum zıp zıp zıpladı :) Aynı tanıdık heyecanlar, tanıdık bir aşkla bağlanmaya başladım bile.

İnci'ye henüz kardeşi olacağını söylemedik. İlk 3 ay söylemeyi planlamadık. Ama İnci'yi konuya ısındırmaya başladım. Bir kaç kitap aldık konuyla ilgili okuyoruz, üstüne konuşuyoruz. Başka bebeklere verdiği tepkiler de şimdilik iyi ama tırsmıyor değilim :)  İnci için tüm eşiklerde (emzik,bez, memeden kesme) hep hikaye kitaplarından destek aldım. Somutlaştırmanın, örnek göstermenin çocuklara büyük fayda sağladığını düşünüyorum. Bakalım sonucu hep birlikte göreceğiz.

İlk 3 ayda bizden bu kadar :) 2.trimester'da görüşmek üzere...

Sevgiler,

Öykü



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder